Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2003, 16:03   #52
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
(*) Wat met BROV en het "Not in my backyardsyndroom " ?
Hoe meer de burger voelt dat hij echt weegt op het beleid en inspraak geeft, hoe meer de burgerzin groeit en hoe verantwoordelijker hij wordt, en hoe meer het sociaal groeit.
In de Zwitserse praktijk blijkt duidelijk dat de burger veel minder egoïstisch is dan de sceptici het willen voorstellen.
Zie o.a. hierover de feiten van het vrijwillig vs. betaald bloedgeven.
Kan jij ook voor jezelf denken, of kopieer je alles zo klakkeloos uit dat boek van Jos Verhulst?

Het valt me op dat je telkens voorbeelden gaat plukken uit dat boek. Lees jij nog andere opinies ook, of leef je in je constant in je droomwereld?



hier:

Citaat:
Votation populaire du 18 mai 2003

Initiative populaire fédérale 'Droits égaux pour les personnes handicapées'
L'initiative a la teneur suivante:
La constitution fédérale est complétée comme suit:

Art. 4bis (nouveau)

1 Nul ne doit subir de discrimination du fait notamment de son origine, de sa race, de son sexe, de sa langue, de son âge, de sa situation sociale, de son mode de vie, de ses convictions religieuses, philosophiques ou politiques ou du fait d'une déficience corporelle, mentale ou psychique.

2 La loi pourvoit �* l'égalité de droit pour les personnes handicapées. Elle prévoit des mesures en vue de l'élimination et de la correction des inégalités existantes.

3 L'accès aux constructions et aux installations ou le recours �* des équipements et �* des prestations destinés au public sont garantis dans la mesure où ils sont économiquement supportables.
en dan de uitslag;


Citaat:
Initiative populaire 'Droits égaux pour les personnes handicapées'
Oui................. Non ...........% Oui ... % Non
Peuple 870249 1439893 .... 37.7 ...... 62.3
Cantons 3 17 6/2


Participation 50%
L'initiative a été rejetée par le peuple et les cantons

en nu nog eens Staaf z'n tekst lezen.

__________________________________________________ ______________
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden