Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2008, 16:46   #6
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

@ Polly

Ik ben niet zo bezig met dat fluorverhaal; het enige wat mij altijd is voorgehouden is dat fluor helpt tegen cariës (gaatjes in de tanden); reden waarom het goedje in tandpasta zit. En ik ben niet zo eigenwijs dat ik het leger tandartsen en wetenschappers daarin ga tegenspreken. Ik gebruik al decennia fluorhoudende tandpasta zonder enig merkbaar negatief gevolg. Geen aandoeningen van m'n skelet en andere leukigheden die aan fluor worden toegeschreven. Daar gaat het me in feite ook niet om.

Ik heb iets tegen fluoridatie van drinkwater omdat dit iets is waar we als consumenten niet om gevraagd hebben. Ik verwacht dat H²O het enige ingrediënt is dat uit het waterkraantje komt gestroomd. OK, er zal best wel wat meer tussenzitten, maar liefst géén additieven die er door één of andere -zichzelf toch zo intelligent wanende- politicus worden ingefoefeld. Liefst ook geen additieven in m'n spuitwater graag. Als het er hier ooit van zou komen, dan schakel ik sito presto over op putwater; al moet ik een klein fortuin neertellen om het gezuiverd te krijgen.

Ik weet wél dat teveel fluor schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Vanaf een bepaalde concentratie tast het de tanden (en botten) zelfs aan. Ik herinner me ook dat er in de USA geïsoleerde 'accidentjes' zijn geweest met fluoridatie en naar het schijnt zijn daar zelfs mensen bij gestorven. Ergo: van het drinkwater moet de overheid met z'n fikken afblijven!

Die thee... nou, da's een natuurproduct niet? Ik zou er alvast niet te zwaar aan tillen dat die ook (sporen van) fluor bevat.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden