Los bericht bekijken
Oud 9 april 2017, 08:39   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Wanneer men het heeft over afremmen van de bevolkingsgroei staan er meteen een hoop mensen op hun achterste poten. Er heerst een taboe op het onderwerp omdat het een fundamentele vrijheid zou zijn om zelf te kiezen hoeveel kinderen een persoon wil. Punt. Daarnaast heb je traditie ( het is altijd zo geweest ) en uiteraard ook religie die het voorschrijft om veel kinderen te hebben. Kortom, voordat je de discussie met deze personen wil aangaan, is ze al meteen afgesloten.

Ik heb het bericht niet volledig gelezen, maar ik lees : " veel belangrijkere problemen zoals globale warming en consumptiegedrag." Snapt dit simplistisch heerschap dan niet dat net de grootte van de wereldbevolking daar een enorme invloed op heeft? Hoe meer mensen, hoe meer consumptie, hoe meer uitstoot, alle theoretische en ideale scenario's ten spijt.

Tot slot ook nog even vermelden dat hoe groter groep, hoe meer onstabiel en moeilijker deze te controleren is. Een klas van 5 man kan je goed in de hand houden, een van 50 is al een ander verhaal.

Met de mensenmassa is dan evenzeer zo, hoe meer mensen, hoe meer instabiliteit dit in de hand werkt met oorlogen als gevolg. Kortom, het afremmen van de bevolking in bepaalde delen van de wereld zou een absolute prioriteit moeten zijn.

Tot slot raad ik de heer Fred Pearce even aan onderstaande artikel te lezen;

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...in-Niger.dhtml

Juist ja, laat ze zelf kiezen hoeveel kinderen ze willen ... en laat ze dan maar zelf ook opdraaien om hen te voeden ed.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 april 2017 om 08:44.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden