Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2017, 07:51   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het zou inderdaad best zijn dat er eens spijkers met koppen geslagen worden.
Er zijn ongetwijfeld bevoegdheden te bedenken waarvan de lidstaten de souvereiniteit helemaal opgeven en aan de Eu overlaten.Als we nog lang in een "club" willen zitten zullen we moeten aanvaarden dat de club bepaalde zaken regelt ofwel,zoals misschien wel de Britten,opdonderen.


konkreet :

Forse en desnoods ingrijpende Kustwacht en Grensbewaking.In de vorm van een machtig para-militair Korps zoals de USCG en de Amerikaanse grensbewaking.Dit Korps wordt geheel uit multi-nationale(gemixte-) eenheden samengesteld en gecontroleerd en hoeft zich ,indien nodig,geen jota van de naties waarin het basissen heeft of waar het opereert aan te trekken.(zoals in de VS).

FRONTEX moet SPIEREN krijgen..


De rest laten we nog even zoals het is.Als bovenstaande niet snel geregeld wordt ,dan komen alle binnengrenzen van Europa uiteindelijk terug ,heerst de advokatuur over de politiek,en is het afgelopen met de EU....de klok tikt al.
Net als De schoofzak, ben ik voorstander van de EU.
Net als De schoofzak, ben ik van mening dat men te snel en gemakkelijk heeft uitgebreid.
En net als jij, ben ik van oordeel dat men bepaalde zaken van de VS moet overnemen in het EU-beleid.
Hoewel blijkbaar weinig Europeanen ervan op de hoogte zijn, hebben de staten in de VS op sommige vlakken zelfs meer zelfbeschikking dan de EU-lidstaten.
Een gekend voorbeeld daarvan is justitie. In sommige staten bestaat daar nog de doodstraf, terwijl je in andere staten na 3 veroordelingen direct levenslang krijgt.

En laten we beginnen met Frontex eerst eens op te bouwen, vandaag is Frontex slechts een papieren iets, dat afhankelijk is van wat de lidstaten willen ter beschikking stellen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden