Discussie: Vredeseilanden
Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2017, 19:00   #1
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard Vredeseilanden

Komend weekend houdt Vredeseilanden opnieuw hun actieweekend waarin ze proberen 'mannekes' te verkopen. Ze steunen hierbij zogezegd de boeren.
Ik herinner me dat ik als kind ooit ook 'mannekes' verkocht. Ik vraag me af hoe het in godsnaam mogelijk is dat de situatie bij die boeren nog niet verbeterd is? Na al die jaren zouden er toch al miljoenen euro's moeten verzameld zijn en zou er toch een substantiële verbetering moeten zijn? Ik hoor daar echter bitter weinig van.
Trouwens, op hun website lees ik het volgende
Citaat:
Het bedrag aan campagnegelden, giften en legaten voor Vredeseilanden representeert elk jaar tussen de 15 �* 19% van het totale budget waar de organisatie over kan beschikken om haar programma uit te voeren. Het lijkt een klein percentage en toch is het essentieel voor het overleven van de organisatie en haar manier van werken.

Deze middelen gebruiken we als hefbomen om financiering te krijgen door andere financierende instanties. Zowel de federale overheid als de Europese Unie hanteren namelijk een mechanisme van medefinanciering. Zo betaalt DGD (Belgische ontwikkelingssamenwerking) 80% als wij 20% van het budget op tafel leggen.
Dus als ik het goed begrijp, worden de centen helemaal niet gebruikt om die boeren te helpen? Enkel om financiering te krijgen bij andere financierende organisaties. Ik vind dit op zijn minst bizar.

Laatst gewijzigd door Leica : 13 januari 2017 om 19:01.
Leica is offline   Met citaat antwoorden