Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2017, 16:03   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je zegt in de openingspost dat ze een oproep doet.

Welke oproep doet ze precies ?

Mijn oproep is: geef Theo ook de mogelijkheid om een gezin dat de kinderen niet in het Nederlands opvoedt, uit te wijzen wegens onmenselijke behandeling van die kinderen. Onmenselijk, want die kindjes worden in kansarmoede geduwd.
En de gevolgen strekken zich zelfs uit naar andere kinderen uit andere gezinnen: het is moeilijker goed onderwijs te voorzien in klasjes waar kinderen zijn die thuis zo gekortwiekt worden.

.

Vooruit uw onzin tart iedere verbeelding.

Gaat Theo ook de Franstaligen uitwijzen ? In de Vlaamse rand spreken die allemaal Frans thuis tegen hun kinderen net als de Franstaligen in Brussel die hun kinderen naar de Nederlandstalige scholen sturen.

En gaat Theo dan ook alle italianen Spanjaarden Polen Fransen Roemenen en amerikanen die thuis geen Nederlands praten met hun kinderen uitwijzen ?

Gaat Theo dan ook alle mensen uitwijzen die hun kinderen in het West Vlaams dialect opvoeden uitwijzen ?

Iedereen heeft toch nog het recht om thuis de taal te spreken die hij zelf wil zou je niet denken ?

Mijn vader heeft tegen mij grotendeels Frans gesproken thuis ....hij was perfect tweetalig en de beste vader die ik me kon indenken.....maar volgens jou zou men hem moeten hebben uitgewezen.

Uw hunker naar een dictatuur begint angstaanjagende proporties aan te nemen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden