Discussie: Natuurlijke rechten
Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2004, 23:47   #89
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Ten eerste zijn de juristen onder de huidige generatie politici slechts een minderheid.
Van de huidige 15 ministers van de Federale Regering zijn er 10 die er een studie rechten hebben op zitten! Dat is 2/3, indien u dat een minderheid noemt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Iemand met voldoende kennis van psychologie, sociologie en andere menswetenschappen kan het gevolg van een wet correct inschatten.
Sinds wanneer bestaat er eensgezindheid onder de psychologen, sociologen en dies meer?! Ik voldoe naar alle waarschijnlijkheid aan alle voorwaarden die u zou kunnen bedenken, doch zullen mijn oplossingen en dergelijke meer u waarschijnlijk helemaal niet aanspreken.

Ik vind uw technocratisch voorstel ook wel vrij grappig:
mensen met welbepaalde diploma's (zeg maar: mensen die het geluk hadden geboren te worden in de juiste sociale omgeving) mogen beslissen aan welke criteria voldaan dient te worden alvorens iemand mag participeren aan machtsdeelname. Diegene die het geluk hebben om aan die voorwaarde te kunnen voldoen zullen naar alle waarschijnlijkheid uit dezelfde sociale klasse afkomstig zijn als diegene die de voorwaarden bepalen. Vervolgens gaan die gekozen personen de wet stellen. Nu ja, ik weet niet hoe u er over denkt, maar volgens mij begrijpt iedereen dat dit onvoorwaardelijk tot een elitair, zelfbedienende oligarchie leidt! Je uitgangspunt is bovendien al compleet foutief aangezien je blijkbaar gelooft dat een diploma een weerspiegeling zou zijn van bepaalde capaciteiten!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline