Los bericht bekijken
Oud 14 november 2017, 15:34   #792
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, ik zie wel andere manieren om dat entropic vacuum probleem op te lossen.
Zelfs moesten er geen chemische processen bestaan (buiten ‘leven’ in dit geval) zijn er nog steeds de quantum mechanische processen (maar dat zou heel wat langer duren).
Maar als men kan aantonen dat leven het meest efficiente proces is zou men ook kunnen gaan speculeren over de kans dat leven ontstaat onder die omstandigheden, ook al gebeurt dat niet altijd.
(Maar nu speculeer ik echt wel zonder genoeg kennis van zaken).



Ik ook niet tot ik op dat artikel op Sean Carroll’s blog botste.
Maar sorrie, ze noemen het een “false vacuum”, niet "entropic vacuum" (mijn vergissing), maar het slaat wel op hetzelfde van wat ik zei.
Hier de beschrijving zoals op de website die ik linkte:






Ik snap niet goed wat je hier wilt zeggen.
Het eerste leven dat ontstaan is op aarde was anaeroob, en dat is heeeeeeeeel lang zo gebleven.
Dat leven zetten weldegelijk C02 om in andere stoffen met hogere entropy.



Ik weet het niet zoals ik zei, maar ik weet wel dat als iemand al Sean Carroll (Caltech) er wel graten in ziet dat er waarschijnlijk wel iets in zit.
Het hanteren van al dan niet bestaande begrippen die je duidelijk totaal niet beheerst leidt (en lijdt) tot merkwaardige schrijfsels die een diepe frons in het voorhoofd nalaten.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden