Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2003, 10:54   #2
Voltaire
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Berichten: 268
Standaard

Wel kijk eens aan, mijn dag is goed als ik zulke zaken lees uit de mond van een toppoliticus. Het is dus toch mogelijk.

VDL heeft eerder ook al gemeld dat hij niet weet of hij wel "ja" zou stemmen als er een referendum komt over het grondwetsontwerp van de EU. En hij heeft vroeger al zijn twijfels geuit over de EU, wat hem de banvloeken opleverde van o.m. Karel Van Miert die dreigde uit de partij te stappen. Dat interview vandaag in DM lijkt dus geen eenmalige democratische "uitschuiver" te zijn. Gelukkig maar, de sossen zouden verdorie de eerste moeten zijn om directe democratie te ondersteunen. Toen ik dat interview las in HUMO met Stevaert zag ik sterretjes, zo'n openlijke arrogantie ten aanzien van "de mensen" van de kant van een politicus die wordt verheerlijkt als een "bescheiden volksmens" Later heeft hij dat in GVA toch een beetje genuanceerd: "Het is niet eenvoudig. Je moet een moeilijk project uitleggen aan de mensen. Ik ben mijn visie nog aan het vormen". Maar een grote ommezwaai verwacht ik toch niet bij hem gezien die uitspraak in HUMO, al weet je nooit met Steve Stunt
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden