Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2017, 21:10   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik ben het zeer oneens met de titel van deze draad.
Geen enkele bus, met wie dan ook er in, kan in Vlaanderen rondrijden en iemand "provoceren tot geweld en vechtpartijen".
Het idee dat iemand, een groep of wat dan ook zou provoceren tot geweld en vechtpartijen door ergens te zijn, doet onmiddellijk denken aan no-go-zones en aan beperkingen van vrije meningsuiting, het recht om te gaan en te staan waar je wil en nog wat combinaties van grondrechten.

Ik maak even een uitzondering voor toestanden waarbij vb. een burgemeester toestemming geeft voor een manifestatie, waarbij hij natuurlijk kan opleggen dat tegenmanifestanten op enige afstand moeten blijven.
Een schoolvoorbeeld is hoe het geregeld was in Antwerpen bij het Lage Bezoek van de Hooggeborene. Flaminganten mochten binnen zicht en gehoorsafstand van de worst, maar toch op 'veilige' afstand hun ongenoegen uiten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 oktober 2017 om 21:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden