Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2017, 10:23   #67
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Simplisme is het probleem reduceren tot "grootte". De cijfers van jullie eigen statistische diensten spreken het tegen dat Vlaanderen "volgebouwd" is. In 2011 zaten jullie nog op 73,4% niet bebouwde oppervlakte in het Vlaams gewest, dus gezien de trending zal dat nu op zowat 72% zitten. Dat is niet wat je kan noemen "volgebouwd".

Vlaanderen is inefficiënt bebouwd, maar dat is een ander probleem dan mere sizing. Focussen op grootte gaat jullie niet helpen jullie probleem op te lossen.



"Verplichten" is de doorsnee attitude van zij die hun eigen visie aan anderen willen opleggen, zonder daar concrete argumenten voor te hebben of voor te willen zoeken, zodat je de andere kan overtuigen. Intellectuele armoede is dat.

Zie die met graagte in een commune willen gaan leven, die graag als kiekens in een kot leven in gigantische studio-blokken van 50 vierkante meter elk, of die 150 vierkante meter voor een gezin plenty of room vinden, die moeten dat vooral maar doen. Er is een duidelijke aanbod-zijde, en er zal ongetwijfeld ook een vraag-zijde zijn.

Zij die groter willen leven, die moeten dat ook maar doen, inclusief de meerkost dat dat met zich meebrengt. Waarom zou je jezelf unhappy maken door kleiner te gaan leven dan je zelf wil en dan je jezelf kan veroorloven?

Toen wij nog in Belgie zaten, hebben we met ons tweetjes een hele tijd in een appartement van 100m² gewoond; toen we bouwden was dat 250m² voor ons twee, en kleiner dan dat is voor ons absoluut een no go. Hier zitten we nu aan net geen 400m² met ons drie, en dat is perfect. Ruimtelijkheid, geen zoektocht naar waar deze of gene aankoop te zetten, genoeg ruimte voor de praktijk en een logeerkamer, genoeg ruimte voor zijn en haar hobbykamers, genoeg ruimte voor een ruime badkamer en dressing, een knusse eigen bibliotheek met gashaard waar het heerlijk toeven is van zodra het wat te koud wordt buiten, ruimte voor een vierde als we daar zin in krijgen... It's what we want, and we wouldn't settle for anything less. Maar als jij jezelf goed voelt met minder (om niet te zeggen als je jezelf beter voelt dan een ander als je kleiner woont), by all means, have a ball.
Ik heb dus garages en een grote opslag op mijn 3 aan elkaar grenzende stukjes bouwgrond staan, nu heb ik een aanvraag gedaan om alles af te breken en er appartementen op te zetten, een dikke njet was het antwoord, ik mag drie bel-etage woningen bouwen (wat ben ik daar nu mee) omdat de woningen elk een garage en een tuintje moeten hebben. Goed dus vraag ik of ik dat magazijn samen met die garages mag plat gooien en een nieuwe indeling mag maken zodat ik nieuwe garages en meer in aantal momenteel 18)kan bouwen, njet maar ik mag alles wel restaureren grrr.
Bon dus het enige wat ik mag doen is of alles restaureren of 3 aan elkaar grenzende bell- etage woningen met tuin en garage bouwen, maar de stad kwam nog met een derde oplossing aandraven lees nu goed: " U kan ook uw eigendom aan de stad verkopen daar er in het dorp (fusiegemeente) waar uw eigendom gelegen is er een parkeerprobleem bestaat zou de stad er dan eventueel een parking van maken." Bende onozelaars.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden