Los bericht bekijken
Oud 7 september 2003, 21:25   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Ze zullen inderdaad veel democratischer ingesteld moeten zijn vooraleer ze verantwoord gebruik kunnen maken van zo'n BRVR. Dat vereist volgens mij een politieke cultuur die zodanig democratisch is dat ze pas kan groeien in een situatie waar het BROV al bestaat. Eerst dus dat BROV invoeren en als de politici dan echt zo'n BRVR willen, invoeren via een BROV.
Voor een goed begrip: ik sta positief tegenover BRVR <=> het ingebed wordt in een democratie waar het BROV reeds voor handen is, natuurlijk!!!!!

Citaat:
- De vraagstelling is in eigen handen en kan dus ook gemanipuleerd worden. In een BROV blijft de vraagstelling in handen van de burger.
Als het samen bestaat, dan kan via BrOV ook gecounterd worden.


Citaat:
- Pogen het BROV te saboteren door een tegenreferendum te organiseren.
Ik heb niks tegen een parlementair voorstel waar naast het BROV ook kan voor gestemd worden. Een alternatief aangeboden voor stemming kan misschien de indieners van het referendum zelfs tevreden stellen voorr er daadwerkelijk tot stemming dient overgegaan te worden. Zelfs als reactie op een petitie moet een tegenvoorstel kunnen.
Dit lijkt me een faire weg om eventueel te bewandelen.
Als de bestuurders vooraf de wil van het volk involgen, hoeven we niet onnodig op te draven.
En wie weet kunnen ze zelfs geen zinvolle amendenten aanbrengen.
Een BROV mag wat mij betreft gerust een 'tegenvoorstel' aanbieden van parlementswege. Je mag onze verkozenen niet volledig buitenspel zetten, nietwaar.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden