Los bericht bekijken
Oud 2 december 2011, 13:39   #31
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Eergisteren stond ik in Mortsel rond 22.30 in de file in de Antwerpsebaan richting Mechelen. Daar was nogal wat typische verkeersagressie wegens twee banen die er één worden. Degene die rechts aanschuiven moeten niet veranderen, en wachten een kwartier lang om 200 meter vooruit te komen. Diegene die de linkse baan wel gebruiken tot het laatste (wat eigenlijk logisch is) worden gezien als voorstekers, en dan gaan de rechtsrijders bumper aan bumper kleven om ze er toch maar niet in te laten. Hilarisch (als het niet zo zielig zou zijn) om ze die krampachtige centimeterstukjes te zien vooruitgaan.

Net voor mij viel er een gat (ik stond rechts) van ene die een garage inreed. Ik was niet gehaast met aanschuiven, en zette traag terug aan, toen er een zwarte citroen of daewoo ofzo van de linkerkant aan 60 per uur erin stoof en dan alles toegooide, want hij had 'een plaatske dichterbij' veroverd. Ik schrok mij een ongeluk. Maar soit, niks ergs gebeurd.

Slecht karma echter, want net voor het einde van de linkerstrook komt er een witte BMW 118 cabrio op dezelfde manier aanvlammen die de citroen wil couperen. Die citroen wil niet afgeven en daar staan ze dan zij aan zij voor die versperring elkaar de duvel aan te doen. Uiteindelijk wint de citroen (het scheelde geen halve centimeter voor ze tgen elkaar zaten te schrapen), en rijden ze alletwee door.

Aan de volgende lichten vlamt die bmw blijkbaar echter tegen de achterkant van de citroen, want die blokkeert dan gans de baan en stapt uit. Die begint daar tegen de ruiten van de BMW te slaan en aan de deuren te trekken en fotos met zijn gee-es-emmeke te maken en te brullen van kolere. zijn vrouw stapt ook uit en staat er wat verschrikt op te kijken, al weet ik niet of dat is omwille van hare tierende man of van het bumpke dat ze hadden gekregen.

Uiteindelijk stapt er een madammeke uit die zo wat hulpeloos pseudo onbegrijpend glimlachend rondkijkt en niet reageert op de strenge vermaning "GODVERDOMME OA PAPIEREN OF IK BEL DE FLIKKEN! WA? WA? GOA ET GEDRONKE ZEKER? IK BEL DE FLIKKEN E". Ik had bijna de slappe lach intussen terwijl hij met zijn telefoontje zwaait al was het een wrekend vlammend zwaard.

Ik stap uit en zie het wat aan. Uiteindelijk roep ik dat ze zich maar aan de kant moeten zetten om het uit te vechten en dat ik wil doorrijden. De citroen zet zich dan ook aan de kant met zijn pinkers op, maar die BMW raast er met een rotvaart vandoor.

Dus ik zou het eens zijn met de stelling dat het de nauwe wegen zijn. Als iedereen op zijn gemak kan doorrijden of verkeer vloeiend zodat je geen half uur moet aanschuiven om 23.00 op één strook op een provinciaal baantje, is heb je dit soort gezever niet.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden