Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2017, 12:24   #8451
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ze hadden ook de Britse weg kunnen bewandelen. Referendum legaal verklaren, minderheid vaststellen en hoppekee: opgelost.
Dan had men daar eerst de grondwet voor moeten veranderen om dat mogelijk te maken. De spaanse overheid kan/mag dergelijk regionaal referendum niet legaal verklaren.
Citaat:
of ze hadden gewoon Catalonië extra autonomie kunnen geven natuurlijk.
Juist. Uiteindelijk was er al een politiek akkoord sinds 2006 om dat te doen. Ook hier zou er eerst grondwettelijk werk aan de winkel geweest zijn, maar dat is zeker niet onoverkomelijk als men dat zou doen om over een bestaand akkoord de benodigde 2/3 te vinden. Dat dit niet gebeurde, is de grote fout van PP, zeg maar van Rajoy die dit mordicus weigerde.

Daarom hoop ik dat na volgende verkiezingen er terug een brede coalitie komt, (PSOE + ciudadanos en waarschijnlijk terug een (flink afgeslankte) PP.
In zo een coalitie moet het mogelijk zijn om de draad terug op te pikken op hetgeen in 2010 is komen stil te liggen.

Maar ik maak me niet teveel illusies, Puigdemont wil iets anders en zal alles daarvoor desnoods in brand steken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden