Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2017, 08:32   #50
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het Sharia-recht heeft niets met respect te maken. Dat is duidelijk.
Voor mij is de wet, sharia of anderen, gewoon een instrument om een aantal zaken op te leggen aan de bevolking binnen een maatschappij. Respect is een morele waarde en houdt gewoon in dat je rekening houdt met de andere.

De sharia is, an sich, dus niet anders dan onze eigen wetgeving.

Citaat:
U betoonde door belangstellende vragen te stellen aan uw gesprekspartner, de imam, een zeker respect.
Hoe weet u dat hij respect opbracht voor u? Alleen door ideologisch-stereotiep te antwoorden op uw vragen is daarvoor te weinig. Stelde hij ook belangstellende vragen over het christendom of de westerse filosofen?
Misschien eventjes vermelden dat ik met ander Moslims praat, hé. Het onderhoud met de Imam was in een bijzonder kader en eenmalig.

Waarom zou hij geen respect gehad hebben voor mij? Omdat hij Moslim is en ik niet? Komaan hé... Het ging gewoon om een heel informeel gesprek tussen pintjes (voor mij) en koffie (voor hem). Een gesprek zonder leidraad, niet onder de vorm van vraag en antwoord, maar van opmerkingen, standpunten, vragen, stellingen, enz. En af toe ook onderwerpen die eigenlijk niks met de Islam te maken hadden. Een toevallige ontmoeting tussen twee mensen dus.

Heel fijne avond beleefd.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden