Los bericht bekijken
Oud 21 april 2017, 00:29   #265
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Opnieuw een totaal verkeerd gebruik van het woord 'privileges'. Belastingen gaan naar een gezamenlijke pot en dat geld wordt dan door de staat weer verdeeld. Als jij niet weet of gelovigen netto-betalers zijn (dus dat ze meer in de pot steken dan dat ze er uit halen) of niet, is uw bewering ''ik betaal voor uw hobby'' waardeloos en ongefundeerd.
Nu zijt ge ermee aan't spelen, hé!
Ge weet goed genoeg wat ik bedoel met privilege.
Ik zal ze nog eens opsommen:

Uw godsdienst krijgt geld van de belastingsbetaler. Er zijn godsdiensten die dat niet krijgen.
Buiten geloven die het aanbidden van een opperwezen in hun statuten hebben, zijn er nog andere geloven in het bovennatuurlijke: astrologie, heksenaanbidding,etc. Die krijgen ook geen subsidies. Die maken zelf a priori geen kans op erkenning. 2e onrechtvaardigheid.
En tenslotte zijn er mensen die niet geloven in het bovennatuurlijke. Die mogen ook meebetalen en maken ook geen kans op de subsidies.

Dus er zijn subsidies die betaald worden van het belastingsgeld van alle burgers, exclusief voor mensen die geloven in opperwezens. In de praktijk
degenen in 1 opperwezen. Moeten die ontvangers van die subsidies bewijzen dat dat opperwezen bestaat? Nee! Ernaar vragen vinden ze zelfs beledigend, zoals gij hier bewezen hebt! Moet een gelovige bewijzen dat hij ECHT gelooft? Nee, zelfs dat niet! Nee, gewoon verklaren dat ge die bepaalde godsdienst aanhangt is voldoende!

Onwaarschijnlijk!

In ALLE andere domeinen van het verlenen van subsidies moet een burger kunnen bewijzen dat hij recht heeft op subsidies. Maar bij de religies, is dat niet nodig.

Zo onrechtvaardig! Afschaffen die boel!

En voor alle duidelijkheid, Ik betaal effectief voor uw hobby! En ik wil dat liever niet meer doen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden