Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2003, 20:33   #50
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Echter de meeste van uw steeds terugkerend opmerkingen worden er wel in beantwoord.
Tja ik zie daar toch niet veel van. Misschien is het toch beter om hier te argumenteren?

Citaat:
Je bent tot hiertoe de eerste die de definitie niet begrijpt. Wat versta je niet ?
In weze betekend het dat ieder burger zelf kan beslissen wat mag of niet mag. Mits zijn voorstel de meerderheid van de stemmen haalt. Iedereen (ook jij) mag dus over alles een referendum eisen mits het voldoende handtekeningen haalt. Hoeveel dat er zijn mag je zelfs, via een BROV, zelf bepalen.
wat ben je nu aan het definiëren, BROV of democratie? wat voor omslachtige definitie is me dat trouwens van democratie: "iedereen mag doen wat hij wil, als tenminste de helft+1 van de bevolking het daar mee eens is"

ik vind het allemaal maar een beetje slordig; slordig gedacht & slordig geschreven. waarmee ik niet wil zeggen dat er geen zinnige dingen instaan.

Citaat:
Je moet erg jong zijn om nog niet te weten dat er tot op heden nog nooit een verkiezingsbelofte door een regeringspartij is ingelost. Kijk zelf maar eens wat er van de vele beloften van voor de verkiezingen nog is overgebleven
ik ben 23, dat valt dus best mee. en ik kan al meteen een tegenvoorbeeld noemen voor je "nooit": de sluiting van de kerncentrales (voor agalev) (niet dat ik daar blij mee ben maar daar gaat het hier niet over)

Citaat:
Volgende verkiezing zal dat dan precies hetzelfde zijn, net zoals dat alle vorige verkiezingen het geval was. Blijbaar ben jij een van die zeldzame exemplaren die beloften van partijen nog gelooft. Stemmen op een normale partij heeft in dit landje geen enkele zin.
dat staat hier vol beweringen maar zonder argumenten.

Citaat:
Uiteindelijk zijn alle partijen afhankelijk van dezelfde sponsors om hun verkiezingskampagne te betalen, Of dacht je dat de zelf uitgedeelde subsidies+ de lidgelden voldoende waren voor het financieren van de barnumreklames
voor het geval je dit als argument zou beschouden: uiteindelijk zijn de partijen afhankelijk van de kiezers. agalev heeft het gevoeld.
wardje is offline   Met citaat antwoorden