Los bericht bekijken
Oud 16 november 2007, 20:18   #931
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto Bekijk bericht


De Nederlanden zoals ze behoren te zijn!!
Tja zo was het indertijd van Keizer Karel. Die had de Benelux al bij mekaar.
En als ik terug de geschiedenis van Belgie ga onderzoeken, zaken lees die men niet op de schoolbanken hoorde maar op onderstaande link, wel dan schrok ik, en ben dieper gaan doordenken.
http://users.pandora.be/alexanderc/1830.html

Met al dat gedonder bij ons wou ik meer weten wat zich heeft afgespeeld indertijd en hoe die scheiding in de Nederlanden, de lagelanden, les pays-bas, werkelijk is gekomen en hoe Belgie echt is ontstaan.
Hoor steeds maar een kunstmatig land dat niet had mogen ontstaan enz..
Maar ik ben er wel geboren en opgevoed.
En als ik lees dat er toen al boel was met de fransen en wat ze voor ogen hadden, zijn we nog geen stap verder krijg ik de indruk.
Ja begin me nu echt af te vragen of scheiden toch idd niet beter is. Maar de houding van Willem1 was beetje slap. Hij had zich tegen de scheiding moet krachtiger zetten.
Het lijkt nu of we terug bij af zijn. Maar kan men de klok zoveel jaren terugdraaien?
Dat Limburg niet onafhankelijk wil zijn, maar die artificiële breuk voorzichtig wil herstellen. En ik zou Limburg ook nie onafhankelijk willen tuurlijk. Das soms flauwekul, realiteit kan tuurlijk niet.
Maar een stevig samen werkingverband op socciaal-cultureel-economisch terrein is reeds bezig. En wie weet een heel voorzichtig herstel naar de hereniging, ik zeg heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig want men heeft een volk uitmekaar getrokken en die zijn vervreemd van elkaar.
En as die walen bij frankrijk willen, voor mijn part, maar dan zijn ze geen Belg meer.
Zou ik staatsrechterlijk bij nederland moeten komen dan kan ik me toch Belg blijven noemen, tis immers de oude latijnse benaming.
Wel zit er met mijn nederlands sjouke toch al half in en ze heeft niet die neerkijkende blik op Belgie.
Trouwens Willem 1 heeft veel voor vlaanderen gedaan op taal gebied enz. Eerlijk gezegd wist ik zelfs niet dat Gent, mijn geboorteplek, ook de scheiding niet wilde. Tja ge kunt nie alles weten en op geschiedenis les hebben ze mij niet verteld.

BTW die link is echt de moeite waard om te lezen, een aanrader
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden