Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2007, 09:33   #22
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik me goed herinner, was er geen enkele flik die de beelden op het moment zelf gezien heeft, bij de moord op Joe Van Holsbeek. Niet de beelden in het station, en niet de beelden terwijl ze wegliepen langs die straat.
Kan iemand zich voorstellen hoe de zaak ervoor gestaan had zonder die beelden?
Nee, ik was niet bij het onderzoek betrokken. jij wel?

Zelfs met camera's en in een propvol station slagen ze er in iemand te vermoorden en weg te lopen. En duurt het een tijdje eer ze opgepakt kunnen worden.

't heeft echt goed geholpen, hoor.

Citaat:
Ik begrijp niet waarom er hier zoveel mensen zo erg paranoid zijn.
Laat me nu toch niet lachen.

Er lopen mensen rond die alles vol camera's willen hangen, maar beschuldigen tegenstanders hiervan van paranoia. Waar komt de wens voor camera's dan uit voort?

Citaat:
Meehuilen met de wolven in het bos ? Zoiets van "we hebben dat gelezen in een science-fiction roman, we hebben dat gezien in de bioskoop, en nu zal dat wel allemaal realiteit zijn, oh wat zijn we mee met de aktualiteit".
Zeer handig truukje om de vragen die bij dergelijke systemen gesteld worden te ridiculiseren en dan vertikaal te klasseren.

Ik heb het voorbeeld al gegeven. Engeland hangt er vol mee (het is de meest door bewakingscamera's gefilmde maatschappij ter wereld geworden), maar veel zoden brengt het niet aan de dijk. En zeker niet als men er particulieren bij gaat betrekken die een soort van spionagerecht krijgen over hun medebewoners.

Meestal is het zo dat men bij een wijk die vol camera's wordt gehangen een duidelijk signaal geeft dat er gecapituleerd wordt. We hebben de zaak niet echt meer in de hand, dus beperken we ons tot 'damagecontrol'. En dat komt er meestal op neer dat we post factum de daders gaan identificeren en hopelijk ook arresteren. Maar de wijk zelf, die kan aan ons gat roesten.

De dag dat ze bij mij in de wijk camera's komen hangen, zal ik hard protesteren. Niet alleen omwille van die camera's, maar omdat die camera's enkel dode ogen zijn zonder lichaam.

Ik verkies dan een goed uitgerust en gemotiveerd politiecorps boven een suffende surveillant achter een batterij TV schermen.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden