Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2016, 19:59   #281
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
los vh feit dat je in Belgie 3 artsen nodig hebt, autisme geen ziekte is en jij niet echt over de nodige kennis beschikt om te bepalen of de diagnose al dan niet klopt
Ik denk dat ik het wel weet. Mijn zoontje is autistisch. De diagnose is gemaakt toen hij 2 jaar was.
Ondertussen heb ik mij ¨'geïnformeerd'. Of wat denkt u??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

waarom je misprijzen/afkeuren dat hier iemand met autisme euthanasie heeft aangevraagd en gekregen?
Ik vertel het verhaal vanuit het standpunt van de zuster die zeker waren dat hun zuster NIET autistisch was.
Opnieuw:
De vrouw was NIET autistisch, ze was enkel depressief door een echtscheiding.

Die zusters zijn overtuigd dat de diagnose van autisme wordt misbruikt door bepaalde dokters die principieel vinden dat ook mensen die een doodswens hebben gebruik kunnen maken van de euthanasiewet. Ze omzeilen de wet door een valse diagnose te stellen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Waarom zou een depressief gene recht op euthanasie hebben?
Goeie vraag. Denk er eens over na, en start een thread. Want hier is het niet relevant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
met welk recht bepaal jij en meen jij te mogen beslissen dat die mevrouw blijkbaar MOET verder leven volgens jou?
Geen enkel, ik volg gewoon de mening van de zusters.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Wat is er nu zo achterbaks en giftig aan mijn vraag?
Nog altijd niet door?? Nee serieus?

Ik ben principieel tegen de negeerlijst. Ik ben hier door religieuze fanatici al uitgemaakt voor 'dienaar van Satan' (en ja, die meende dat echt), en andere schoof mij de pedofilieschandalen van de kerk persoonlijk in de schoenen (alhoewel ik openlijk atheist ben). Geen probleem, ik ben voor vrijheid van meningsuiting.
Maar uw bedoelingen zijn zo kwaadaardig dat ik een uitzondering moet maken.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 mei 2016 om 20:15.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden