Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2006, 20:42   #15
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Eindelijk eens een site in het nederlands over het absurde van het evolutiegeloof:

http://www.eggen.nl/html/nieuws_specials_evolutie.html

Is het verwonderlijk dat meer en meer mensen tot de slotsom komen dat uit niets niet iets kan ontstaan dan door intelligentie?

'k Vraag mij af hoe velen er hier over denken.
Ik heb nu niet de tijd om uitgebreid te reageren, maar ik wil toch even hetvolgende zeggen:

De evolutieleer is inderdaad een geloof, maar verschillende argumenten die gebruikt worden in de tekst waar u naar verwijst, gaan niet op.

Zo is de stelling dat de evolutieleer geen wetenschap is omdat evolutie niet geobserveerd kan worden, fout. Men kan in laboratoria experimenten opstellen die het observeren van evolutie op moleculair niveau mogelijk maken.

Ook suggereren dat de evolutieleer op gezagsargumenten gebaseerd is (het is zo omdat de leraar het zegt), is fout. Want, naast de experimenten op het vlak van moleculaire biologie, zijn er fossielen gevonden die de evolutieleer verder bevestigen.

Waar heeft de auteur van het artikel het over als hij/zij het heeft over een explosie van een gaswolk? Toch niet over de oerknal (big bang)? Want dat iets helemaal anders dan de explosie van een gaswolk?

Veel van de vragen die in het artikel worden opgesomd, hebben helemaal niets met de evolutieleer te maken (Wat kwam eerst, de man of de vrouw? Hoe kan één enkele man zich voortplanten? Hoe kan één vrouw zich voortplanten? --> Er zijn in de natuur meerdere voorbeelden van dieren-/plantensoorten waarbij er slechts één exemplaar van de soort nodig is om zich voort te planten)
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden