Los bericht bekijken
Oud 22 november 2011, 22:32   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Onder het motto: vroeger was het beter. Dat gaat blijkbaar op voor alle voormalige dictaturen, op Duitsland na dan. Verleden maand Congolese klant gehad die heimwee had naar Mobutu.
In de meeste Oost-Europese landen was het vroeger ook beter, dat hoor ik van jong EN oud in landen als Roemenië, Hongarije of Oekraïne. In Rusland ook maar de jongere generatie is er volledig in de ban van rijk worden en net zo'n maffiosi worden als degene die hen regeren. Zolang er drank en drugs is niet nadenken over het verleden of de toekomst, "bisnes" doen, en alles dat verkeerd gaat op de Caucasiërs steken. Ethische principes of naastenliefde, dat staat voor de meeste jongeren niet in hun woordenboek, dus kunnen ze ook geen voeling hebben met het communisme. (pas op, ze vinden de Sovjet-Unie fantastisch, maar kunnen zich geen leven zonder "zaakjes", geritsel en aanverwanten meer voorstellen. Iemand die succesvol is zit liefst in de "bisnes" of is politieofficier: beide zijn trouwens min of meer synoniemen http://www.youtube.com/watch?v=dubQt...eature=related).

Wat betreft Spanje lijkt me dat toch bizar, trouwens de meeste Spanjaarden die ik spreek vonden het helemaal niet beter onder Franco. Betreffende Congo, Mobutu maakte van het woord cleptocraat een eufimisme, maar na hem volgde 10 jaar burgeroorlog.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 november 2011 om 22:38.
tomm is offline   Met citaat antwoorden