Los bericht bekijken
Oud 13 april 2013, 14:12   #44
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Correct, hier zijn ook al genoeg wantoestanden.

En die spelen zich niet af bij de leefloners, werklozen, ziv-uitkeringsgerechtigden (of -trekkers in sommige gevallen) etc, want dat zijn nog de rijken. Daaronder zit nog een categorie, waar niemand het bestaan van durfde vermoeden: mensen die niéts krijgen. Ik hoor daarbij.

Als ik overigens vergelijk, mensen in gelijkaardige situaties als mij, zijn mensen die meestal één of ander "bijzonder verleden" (laat ik het zo stellen) hebben en in schuldbemiddeling zitten en iets van leefgeld krijgen, wat nog over is na aftrek van de kosten die ze moeten terugbetalen.
Boven hun stand geleefd dus ...

Verder bestaat iets dergelijks niet. :-S
Ben je dan dakloos of zo ? Of ben je ambtelijk gschrapt ? Normaal kan je niet lager zakken dan het leefloon, daarmee moeten rondkomen lijkt me overigens al een hele prestatie. Of woon je nog comfortabel in 'hotel mama' en klaag je desondanks dat je zelf nog geen eigen inkomen hebt ?

Noem mij naïef en rechtsgeoriënteerd (toch op dit standpunt), maar in België hoeft niemand honger te lijden of buiten te slapen indien hij/zij dat niet wil. Er zijn altijd opvangmogelijkheden, uiteraard moeten de mensen daar zelf wel wat moeite voor doen. De reden dat er nog daklozen bij ons in de winter buiten slapen, zit hem erin dat ze de regels van de opvangcentra niet wensen na te leven, meestal is hiervan een achterliggende problematiek de oorzaak (alcoholisme, drugsverslaving, diverse mentale problemen, ...).

Overigens nog wel een kleine bedenking, Groentje: je beschrijft jezelf bijna als 'outsider', maar zit hier dan wel vrolijk op de computer te tokkelen ? Waar haal je dan het geld voor je internetaansluiting en PC ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden