Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2004, 17:35   #53
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Okee mijn excuses, ik vergiste me. Het citaat was van Peedy.

Geen zinnig mens beweert dat er geen verschillen bestaan. Alleen is er geen objectieve basis voor een onderverdeling in "rassen". De simpele onderverdeling in de vijf mensenrassen op basis van huidskleur (zie fernand elders op deze thread) is misschien wel goed voor een kleurboek in de kleuterklas, maar wetenschappelijk gezien kan je er weinig mee aanvangen. Zo bestaan er al duizenden jaren tussen de vijf kleuren ontelbaar veel andere schakeringen (roodbruin, bruingeel...). En als je gaat kijken naar het niveau van de genen, dan wordt de kleuter-indeling al helemaal onzinnig. Genetische verschillen blijken bvb. veel groter te zijn tussen individuen van 1 "ras" onderling dan tussen twee willekeurige mensen met een verschillende huidskleur. Het hanteren van het rasmodel is m.a.w. een simplistische en achterhaalde manier om de soort homo sapiens in te delen.

Vermeersch toont in zijn essay net aan dat Dewinter en consoorten
1) aan die belegen theorie blijft vasthangen
2) om er hele bevolkingsgroepen mee uit te sluiten


Sta me toe er nog een stuk uit te citeren (in de hoop dat u ook de rest zal lezen, want ik begin te vermoeden dat u zich die moeite nog niet heeft getroost):
"Om niet van nazisme verdacht te worden, zijn er die zich op huichelachtige wijze als volgt uitdrukken: zwarten mogen er zijn, maar ze moeten wel in Afrika blijven. Terloops, ik heb er bezwaar tegen dat men in linkse kringen de term 'racisme' soms in de bredere betekenis van xenofobie of vreemdelingenhaat gebruikt. Het ware racisme, dat verwijst naar biologische afstamming, heeft sinds de tweede wereldoorlog immers zo'n dramatische betekenis gekregen dat het belangrijk is het onderscheid te blijven behouden. Dat het optreden van FD niet uitblinkt door 'xenofilie' of vreemdelingenliefde, zal wel voor iedereen duidelijk zijn. Hier wil ik echter aantonen dat hij het racisme in zijn biologisch gefundeerde vorm, het typische nazi-racisme dus, aanhangt."
Heb het gelezen. Maar ik persoonlijk vind dat diene gast echt, nen slag van de molen heeft.
Hij vergaloppeerd zich nogal.
Dat hij dan eerst eens probeert om van de gevestigde orde te verkrijgen dat hetgeen ze aan de mensen tot over 15 jaar geleerd hebben op school dat zuiver dwaze en stomme dingen zijn.
Wanneer ik dan ietsje verder nadenk, en hem gelijk geef, zou het nietr mogelijk zijn dat er binnen een 5 tal jaren, terug een hele slimme, bolgens sommigen, zegt dat hetgeen vermeersch orakelde, maar regelrechte zever was.
Ik herinner mij de goeroe van de kinderopvoeding, de hooggeleerde heer Spock (neen niet die met zijn lange oren), die nu na 40 jaar zijn stempel te hebben gedrukt op het opvoeden van kinderen, zelf toegeeft dat hij fout is geweest. En zich publiekelijk heeft verontschuldigd.
Wel, voor mij bestaan er wel rassen. Todat er mij iemand het tegendeel kan bewijzen!
En bewijzen bedoel ik OVERTUIGEN.
het is niet omdat men vroeger zei dat de wereld plat was, dat men er gene bol heeft van kunnen maken!
fernand is offline