Los bericht bekijken
Oud 21 november 2004, 12:36   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik vind het een zeer leuke spotprent.

Het gebruiken van spotprenten in de politiek is al een oud gebruik. Er bestaan echte pareltjes van die zaken. Spotprenten hadden vroeger nog een andere grond van bestaan: ze gaven een geheel van een boodschap die de mensen anders moeilijk konden vatten omdat niet iedereen zo gemakkelijk politieke boodschappen kon begrijpen.

Spotprenten maken zeker deel uit van de vrije meningsuiting en de vrijheid van drukpers.

De reakties van sommige aanhangers van het Vlaams Bekak begrijp ik dan ook helemaal niet. Zeker niet omdat ze juist zo - eigenlijk wel onrechtvaardig, want niet politiek doch wel juridisch met een vuile takkel- aangepakt zijn op hun vrije meningsuiting.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline