Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2017, 07:12   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.619
Standaard

Als ik (of een bedrijf of een overheid) informatie upload in de cloud dan wordt deze informatie niet over verschillende servers van verschillende eigenaars verdeeld denk ik. Ik vind de naam cloud misleidend. Behalve in de zin dat je niet kan zien wat de eigenaar van de server waar je data zich op bevinden allemaal met die data uitsteekt.
Ik dacht vroeger dat de cloud betekende dat al je data verspreid zaten over een groot aantal servers van veel eigenaren en dat alles veilig was doordat het verspreid, verbrokkeld en geëncrypteerd was. Maar dat gaat niet zo. Mijn data in gmail zitten enkel op google servers (niet deels op door microsoft voor de cloud beheerde servers), mijn data bij de overheid zitten op servers die de overheid huurt van serverbedrijven (die vermoedelijk wel beter beveiligd zijn dan de overheid zelf zou kunnen, vermoedelijk.)
Ik ben niet zeker of het klopt wat ik hierboven stel : )
Samengevat : ik dacht vroeger dat de cloud een groot aantal vrij opengestelde servers van grote bedrijven waren waar je data willekeurig over verdeeld werd waardoor die door encryptie en verbrokkeling veilig was maar nu denk ik dat je data niet verbrokkelen en netjes bijeen blijven op een gesloten server die gratis is omdat die data product worden.
Ik krijg het niet deftig uitgelegd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden