Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2017, 11:56   #66
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij dwars zit is het feit dat het uitbetalen van werklozenvergoeding gebeurt met geld dat van de overheid komt. Bijgevolg is dat een overheidsopdracht. Ofwel doet de overheid dat zelf. Maar dan moet die "Hulpkas" degelijke en efficiënt worden uitgebouwd en bovendien met meer kantoren over het land. Of beter nog: elke werkloze moet maar zorgen dat hij/zij een rekening heeft bij een financiële instelling waarop het "dopgeld" kan gesort worden. .
Dat is dus wat ik schrijf, zorg er voor dat de hulpkas degelijk werkt en je haalt automatisch klanten weg bij de vakbonden of denk je dat degenen die daar aangesloten zijn voor hun plezier bijdragen betalen terwijl van hun belastingsgeld ambtenaren onderhouden worden bij de hulpkas ?

Bij de vakbonden heb je concurrentie, bij de hulpkas ben je verplicht naar die bepaalde hulpkas te gaan, hun incompetentie moet je er maar bijnemen.

Ik ben van miserie ondanks het feit hoe ik over de vakbond dacht naar de vakbond moeten gaan om mijn dossier in orde te krijgen, ik moest betalen om te krijgen waarop ik recht had door de onbekwame ambtenaren bij de hulpkas. Miserie die op 14 dagen tijd door de vakbond werd rechtgezet terwijl de hulpkas na 6 maanden nog geen oplossing kon vinden.
Wat daarna een bijkomende probleem gaf bij de belastingen omdat het achterstallige vergoedingen waren.
Zwijg me dus van de hulpkas.

En dan ging het alleen maar om werkloosheidsvergoedingen bij "technische werkloosheid", ik kan dus goed begrijpen waarom men liever naar de vakbond gaat.


Dus blijf ik erbij dat ze eerst hun taken die ze nu hebben op orde mogen zetten voor ze ook maar denken aan andere taken te reorganiseren om populair te kunnen doen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden