Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2007, 13:22   #9
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik besef dat dit allicht wreed klinkt, maar deze aarde zou een betere plek zijn als de vogelgriep-pandemie eens uitbreekt en even 3 of 4 miljard mensen uitmoord. Nog meer nog liever, maar laten we hopen dat er toch nog wat dokters, ingenieurs, bouwvakkers, schrijnwerkers, verplegers, enzo overblijft, willen we met deze holocaust een stap vooruit zetten

De voornaamste, grootste en meest efficiente stap om de natuur te beschermen in Europa was..... Tsjernobyl.

Nog meer van dat dus
Dat klinkt wat mij betreft behoorlijk wreed ja.
Ik hoop dat we dat soort van miserie kunnen vermijden, al vrees ik dat dit soort van dingen idd meer en meer op ons gaan afkomen.

Het kan ook anders:

In een andere thread poste ik reeds het volgende:


Het kan vrij snel gaan.
Op nog geen 50 jaar zijn we van 3,5 miljard naar 7 miljard gegaan.
Vind ik persoonlijk ongelofelijk snel.
Stel dat je de mensen zover krijgt om maximum 2 kinderen/koppel te nemen, hetgeen me nog altijd redelijk lijkt. Iedereen kan zich voortplanten en aan zijn kinderwens voldoen, zij het niet langer limietloos.
2 kinderen per koppel zou theoretisch de perfecte status quo veroorzaken.
Maar gezien er mensen sterven voor ze tot voortplanting komen en gezien er ook mensen gewoonweg niet tot voortplanting komen zou het praktisch gemiddeld aantal lager uitkomen.
Enkele uitgewerkte voorbeelden die een idee geven:
1,9 kind/koppel is een afname van 5% per generatie (hetgeen betekend dat men na 3 generaties - of nog geen 100 jaar - reeds met een miljard minder is)
1,5 kind/koppel is een afname van 33% per generatie (hetgeen betekend dat men reeds na 1 generatie met een miljard minder is, na 2 generaties zou dit reeds een halvering betekenen.
Het wordt helemaal spectaculair als we de huidige tendens afzetten tegen dit laatste vb.
Het zou het verschil zijn van een wereld met 14 miljard mensen tegenover een wereld met nog geen 3 miljard mensen, dit alles binnen een tijdsbestek van 50 jaar.

Ik denk niet dat er maatregelen te bedenken zijn die meer effect kunnen scoren, maar mocht het toch zo zijn wil ik ze graag kennen.

Het mooie van deze manier van handelen is dat er niemand ook maar één speldeprik pijn voor hoeft te lijden.
satiper is offline   Met citaat antwoorden