Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2007, 19:56   #13
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Uhum. Groen! deed dit niet enkel na het filmpje van Al Gore. Zij zeggen dit al jaren. En ik snap niet hoe je zomaar eventjes 95% van de wetenschappers kunt tegen spreken als je er zelf niet één bent. En daarbij, wist je dat op dit moment de dieren 1000 maal zo snel uitsterven als de normale procedure van uitsterven en ontstaan? En het broeikaseffect is ook zo klaar als een klontje: meer CO2 betekent meer broeikasgassen in de atmosfeer en dat betekent dat de zonnestralen langer in de atmosfeer blijven omdat ze steeds terugkeren, gevolg: de aarde warmt op. simpeler: CO2 ---> meer broeikasgassen in atmosfeer ---> zonnestralen kaatsen terug ---> aarde warmt op. En dat het niet de schuld is van de mens, daar geloof ik ook niet in. De mens is inderdaad maar verantwoordelijk voor zo'n slordige 5% (in 1999) wat waarschijnlijk nu al een stuk hoger ligt. Maar de aarde is in staat de stoffen die op aarde te veel zijn te verwerken en te zuiveren. Daarom plijt Groen! ook voor zoveel mogelijk bosbehoud. En als de mens er niet tussenkomt is er natuurlijk niet te veel CO2 maar dat ene deel dat de mens produceert is juist de druppel om het glas te laten overlopen. En wat wel zo is, is dat de CO2 nog nooit zo hoog is geweest in de laatste 600 000 jaar wat totaal afwijkt van de normale procedure. Als je kijkt naar de normale schommeling van de CO2-emissie en de temperatuur - die totaal in elkaar passen - op aarde, dan zie je dat die ook totaal afwijkt van de normale berekende schommeling.

Ik zal nog wat grafiekjes met bronvermelding toevoegen als ik die vind.

Ondertussen ligt deze al niet op 360 maar al op 380... Nog erger. Zie je die explosieve stijging in de laatste 200 jaar maar vooral de laatste 50 jaar?
http://www.xs4all.nl/~jeroenvu/klimaatverandering/
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 2 juni 2007 om 20:06.
Linkse Vogel is offline   Met citaat antwoorden