Los bericht bekijken
Oud 16 september 2008, 19:58   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Welke liberale anti-gemeenschapswaarden?

Zeggen dat de staat niet belangrijker is dan een individu is niet hetzelfde als tegen de gemeenschap zijn. De staat is immers de gemeenschap niet.
Daar heb ik het dan ook helemaal niet over, maar blijkbaar wil u in elke discussie het libertarisme binnenduwen. Enfin, mij niet gelaten.

Citaat:
Het afbrokkelen van traditionele instituten door middel van welke organisatie?
Juist, ja.
Vindt u dat leuk, zo'n éénzijdig maatschappijbeeld 'staat' - 'anti-staat' hebben? Kom dan maar snel met uw beide voeten op de grond, en probeer te besteffen dat er ongelofelijk veel variaties in staten bestaan, en dat uw libertaire hersenspinsel eigenlijk maar wat schreeuwerig gerommel in de marge is.

Citaat:
Ge zit overigens fout op de feiten zelf. Het woordgebruik is 'liberaal', maar daar stopt het liberale verhaal dan ook.
Als ik enkel datgene 'liberaal' mocht noemen wat volgens uw mening daadwerkelijk zo is, dan konden we dat woord meteen uit het woordenboek schrappen.

Citaat:
Wie denkt dat de staat voor iets goed gebruikt kan worden, dwaalt. De staat moet altijd eerst nemen, voor ze kan geven. Dat geldt voor geld, zowel als invloed.
Ik zie de staat met plezier alle invloed van de huidige progressieve-antigemeenschapsinstanties- en elite afnemen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden