Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2017, 22:48   #395
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
En Thys zijn riante wedde had en heeft niets te zien met een vergelijking voor een politicus die af en toe eens naar een RVB moet gaan.

...

Ik weet niet waar je me wil van overtuigen hoor : de 2 zaken hebben niets maar dan ook niets met elkaar te maken.
Het gaat over geld verdienen en hoe gevoelig dat ligt voor de sossen.

Citaat:
Als men politiek de keuze maakt dat een overheidsbedrijf zijn topmanagement op de privé markt moet kunnen recruteren dan moeten ze ook de gangbare salarissen erbij nemen. Dat is een politieke keuze.
Thys was een topman, die gaat niet naar de post om daar een loon te krijgen dat minder bedraagt dan dat van zijn direct reports.
Die hele saga daarrond was belachelijk.
Eigenlijk is die gast het slachtoffer geworden van de controverse rond Didier Bellens, die met zijn houding ongeveer enkel nog vijanden had maar wel een miljonairsgage opstreek.
Agree.

Citaat:
Zouden we het niet beter terug hebben over het onderwerp ? Cumuls voor politiek mandatarissen en de verloning die daarbij past en mogelijk is.

Mooie slogan. Ik denk dan spontaan aan de nogal schlemielige gelaatsuitdrukking van Dany Pieters, toen die probeerde een uitleg te verzinnen tegenover de journalist waarom hij in stilte zijn ontslagvergoeding wou incasseren. Tot hij live, in prime time dan nog een telefoontje kreeg van zijn patron. En plots was Pieters akkoord om die jackpot te laten vallen... De graaier was met zijn fikken betrapt live op televisie en probeerde zich er nog uit te kletsen.

Dacht Pieters aan zijn kiezers ? Of aan zijn portefeuille ?
Voor mij en vele anderen maakt het niet uit hoeveel iemand binnenrijft. Als het gemeenschapsgeld is moet het natuurlijk wel verantwoord, volgens de regels en marktconform zijn.
Het doet mij alleen veel plezier dat het serpent zich in de eigen staart heeft gebeten en in volle paniek zichzelf inspuit met elk mogelijk antigif dat er te vinden is.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden