Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2024, 10:43   #71
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het kan ook ietsje meer zijn. Zie de totale onderwijsbegroting.



Waarom willen ze dat dan?
Ik heb daar even gekeken. Specifieke kostprijzen voor het vak Frans zijn daar niet in terug te vinden. We kunnen inderdaad zelf even een berekening maken.

In het basisonderwijs krijgt men 2 uur Frans per week vanaf het 5e leerjaar. Dus 4 uur per week over 6 jaar. 32 lesuren per schooljaar per week komt dus procentueel op 2.1% van het totale lessenpakket

In het secundair onderwijs krijgt men gemiddeld 4 uur per week Frans gedurende 6 jaar (en dan reken ik eigenlijk vrij ruim, maar bon). Dat komt dan op 12.5%. We zullen ook even rekenen met gelijke kostprijs per lesuur, wat uiteraard ook niet klopt want bepaalde vakken zijn uiteraard veel duurder om te geven. Maar goed, we rekenen toch even verder met die overdreven cijfers.

Het budget voor lager onderwijs is 5.4 miljard. Het budget voor secundair onderwijs is 6.1 miljard. Voor lager onderwijs komen we dus op een kostprijs van 113 miljoen. Voor het secundair onderwijs komen we dus zwaar overdreven op 762 miljoen. Totaal 875 miljoen met de kanttekening dat dit een grote overschatting is.

Graag had ik uw cijfers gezien die de 3 miljard (of ietsje meer) ondersteunen. 3 miljard ofwel bijna 20% van de totale onderwijsbegroting.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 maart 2024 om 10:44.
fox is nu online   Met citaat antwoorden