Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2007, 11:24   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik mik op een hechte formatie, geen "project" of "verhaal". Een tweede Vlaamsgezind blok naast het VB, als het ware, maar van een andere tonaliteit.
je zet jezelf én Vlaanderen mogelijk nog eens 20 of 30 jaar achteruit ... je verwart middel en doel ... ik mik op Onafhankelijkheid.

één, laat mij het kiesvereniging noemen, duidelijke afspraak, een akkoord, een lijstverbinding voor één verkiezingen (2009) met als inzet : Vlaamse onafhankelijkheid, via een meerderheid in het Vlaams parlement. niet meer, niet minder.

één keer één lijst vormen met

VB, LDD, N-VA (ik ga ervan uit dat die drie zich in zijn geheel achter het objectief kunnen scharen)
en mét mogelijk geïnteresseerden uit
CD&V (dat zou dan heel de CD&V behalve het ACW moeten zijn, volgens sommigen hier)
maar ook individuen uit VLD (ik denk bvb aan vankrunkelsven) en Spirit (Lamber ?) en Sp-a (Peeters en zijn kliekje uit de rand ?)

op die manier zullen ook de tegenstanders van een onafhankelijk Vlaanderen genoodzaakt zijn krachten te bundelen en krijg je meteen een open referendum over die Vlaamse onafhankelijkheid, wat nu op een andere manier toch ongrondwettelijk zou zijn ...

en kom niet af dat dat een te hoog risico zou inhouden ... ik vind het risico dat België zou blijven bestaan zonder zulke poging nog veel groter.

Laatst gewijzigd door Anna List : 31 oktober 2007 om 11:25.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden