Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2023, 17:53   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik begrijp heel die heisa ivm de digitale teller niet goed.

Als je zonnepanelen hebt kan het zijn dat je gejost bent maar die heb ik niet. Het viel te verwachten dat de staat, na alle subsidies en geld rondstrooien, vroeg of laat zou gaan cashen. Degenen die dat niet zagen aankomen waren ziende blind.

Maar verder? Ik weet niet waarom ik er een probleem rond zou moeten maken.

"Ze kunnen je afsluiten!!" - Ja, vast wel maar zolang ik mijn rekeningen betaal zie ik er geen reden toe. En 'me afsluiten' kan met een analoge teller ook hoor.

"Ze kunnen er een budgetmeter van maken!!" - Idem

"Bij stroomtekort kunnen ze je afsluiten!" - Ja, vast wel maar dat kunnen ze nu ook eh? Vooraan in't straat effe prutsen in de kast en heel't straat zit zonder stroom.

"Maar bij stroomtekort kunnen ze je 'individueel' afsluiten!!" - Ja, vast wel maar waarom zouden ze dat doen? Omdat ik een droogkast heb? Zullen ze niet sneller buurman met zijn Tesla en zijn warmtepomp afsluiten?

Ik spreek nu voor mezelf maar ik heb tot nu toe nog geen enkel steekhoudend argument gehoord waarom ik tegen een digitale teller zou moeten zijn...
Eens een digitale meter, best wel opletten, het capaciteitstarief kan uw rekening stevig in de lucht jagen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden