Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2017, 23:53   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Vroeger stond er bij de toegelaten snelheid 'km' bij; nu enkel een getal. Ze denken dat het 'miles' zijn zeker?
Neen, Als je op de Franse 'autoroutes' rijdt, dan vliegen ze je daar ook voorbij aan veel meer dan toegestaan.
Britten kennende zal het wel zijn zoals je zegt. Voor hen bestaat er niet anders dan miles. Ik denk niet dat die er weet van hebben dat het in europa km zijn en nog veel minder dat ze er weet van zouden hebben hoeveel meter een miles telt. 't Is al veel als ze weten dat ze hier rechts moeten rijden.

Laats dat ik overstak naar Engeland, in de bar van 't schip, bij aankomst in Engeland werd niet afgeroepen tot voorzichtigheid dat men links diende te rijden. Op de terugtocht echter werd herhaaldelijk afgeroepen dat ze na het verlaten van de boot rechts moesten rijden. Ik concludeerde daaruit dat ge dat tegen een Engelsman expliciet moet zeggen omdat die waarschijnlijk denkt dat heel de wereld links rijd.

Alhoewel, een Engelse nummerplaat zegt niets natuurlijk. Heb je al eens gekeken wie of wat er in de voertuigen zitten. Heel dikwijls zijn het in Engeland aangespoelde die op vakantie trekken naar het thuisland en die weten normaal gezien wel dat het km zijn maar willen er zo spoedig mogelijk zijn waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 maart 2017 om 23:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden