Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2017, 17:33   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hij was ongewapend, dus een heldendaad is het nou ook weer niet; maar goed, beter dan laten lopen uiteraard.

Maar wat hebben die militairen gedaan dat een normale politie-inspecteur niet kon? Het lijkt mij beter gewoon iets meer politie in te zetten, die tussen het bewaken door alle politionele taken kan uitvoeren.

Uitgezonderd gevallen van terrorisme, zijn die militairen noodgedwongen zoutzuilen, of beter gezegd reclamezuilen voor een zelfbenoemde "law and order" regering.
Ik geloof niet dat de gemiddelde politie-inspecteur opgeleid en capabel is om om te gaan met zulke situaties. Die hebben daar de speciale eenheden voor. En hiermee wil ik absoluut niet de politie denigreren: ze hebben een zeer gevarieerd en belangrijke taak: de veiligheid bewaren, het verkeer regelen, etc...kortom de openbare orde. In normale omstandigheden is hier geen kogelvrij vest en zware wapens voor nodig. Ik wil een militair ook absoluut geen burenruzie laten oplossen bvb of een drugsnetwerk laten oprollen.

Maar met hun 9 mm proppeschieter, wat ga je daarmee doen tegen terroristen met AK-47's zoals in de bataclan ? Dat zijn oorlogswapens, en ze gebruiken guerilla tacktieken. Vaak nog met explosieven erbij. Ik denk dat militairen, die meestal ervaring hebben in Kosovo, Afghanistan, Libie....veel beter met zulke situaties om kunnen. Ze zijn er voor getraind en uitgerust.

De beste kameraad van mijn broer is militair en patrioulleert in Brussel. Ik heb enkel respect voor die mannen. Die staan daar in de bloedhete zon, en ze zorgen ervoor dat anderen niet omver geknald worden. Bij de aanslag in Zaventem hebben de militairen bij de hulpverlening zich ook onmisbaar getoond: ze zijn opgeleid om oorlogswonden te behandelen en op zulke situaties te reageren.

Ik ben veel veiliger in Brussel door de aanwezigheid van militairen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden