Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2017, 12:39   #262
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wie ben ik om iets tegen het Nederlands of het ABN te hebben? En toch denkt U anders.
Dat doet nu eenmaal niets ter zake, wat mij betreft.
Zeer edelmoedige mededeling van jouw kant.
Citaat:
Ik ga uit van feitelijkheden zoals ik die in de wereld en zijn realiteit ervaar. Mijn nederlands gebruik ik vandaag praktisch enkel hier op het forum en verbaal heel sporadisch via skypen met dochter en telefoneren met ouders. In mijn directe omgeving hoor ik dagelijks minstens een 8-tal andere talen, de omgeving is namlijk gevuld met een-beetje-van-alles hier. Multilinguaal zonder lullige hint naar hypocriet multi-cultureel gedrag. Iedereen doet min of meer normaal, zelfs dat engels kieken met tattoes over heer haar lijf. Allez zelfs op dat deel dat ze regelmatig zit of staat of ligt te flashen! But I digress...
Nogal lange uitleg om te zeggen dat het Nederlands niet gebruikt wordt in jouw wereld, maar dat wisten we al en het is ook normaal.
Citaat:
Raad eens welke talen ik hier weinig, veel of niet hoor en welke wel? ...Juist.
Het venijn begint op te borrelen...
Citaat:
Trouwens: 5 minuutjes geleden via TV5 : welke taal is de 5de meest gesproken ter wereld? ... durf je een gokje?
Om je te helpen een tip: het is niet het Nederlands.
Volgens sommige bronnen is het Frans de 6de taal, ook niet slecht. Een serieuze studie wijst er zelfs op dat het Frans terug aan het oprukken is op wereldvlak omdat de Afrikanen kweken als konijnen.
Citaat:
Maar dat betekent toch niet dat Nederlands inferieur is?
Er worden 6000 talen gesproken op wereldvlak. Het Nederlands staat op plaats 37.
Citaat:
Gewoon veel en veel beperkter gebruikt in de wereld dan een HOOP andere talen. Waaronder inderdaad het Frans. Is dat nu wel een reden om pisserig te zijn?
De vergelijking Frans-Nederlands is een zeer domme vergelijking. Op Europees niveau doet het Nederlands het uitstekend op een 8ste plaats.

Citaat:
Flaminganten moeten dringend stoppen hun bloedeigen moedertaal als inferieur te beschouwen.
Dat minderwaardigheidscomplex is dom en niet relevant.
Dat uitgerekend jij dat zegt verwondert mij. Weliswaar zachte spot aan het adres van de flaminganten is één van je handelsmerken. Je doet dat wel om regelmatig een open doekje te behalen bij de belgicisten. Meedrijven met de flow is uiterst goedkoop maar het loont wel. En aangezien de Vlaams-nationalisten vandaag de dag loslopend wild en gevogelte zijn...
robert t is offline   Met citaat antwoorden