Los bericht bekijken
Oud 30 december 2015, 16:16   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij is mogelijks offcieel (ook) landbouwer.
Zijn echtgenote (advocate) is alleszins een dikke boerin, getuige haar uitspraak destijds dat "het schandalig is: de zoon van een beenhouwer kan zelfs jurist worden vandaag de dag".

.
Inderdaad, ik ben de uitspraak van dat omhooggevallen mens ook nog niet vergeten.

http://www.gva.be/cnt/aid667918/vrou...ledigt-slagers

”Er zitten tegenwoordig boeren aan de balie.” Dat beweert Françoise Desguin, de vrouw van Herman De Croo. Zij merkt op dat er “nu zelfs advocaten aan de balie zijn van wie de vader beenhouwer is”.






BR> In de slagerswereld wordt verontwaardigd gereageerd, en ook bekende slagerszonen begrijpen er niets van.

Françoise Desguin is in 1973 niet alleen getrouwd met voormalig Kamervoorzitter Herman De Croo (Open Vld), sinds dat jaar werkt ze ook aan de balie in Oudenaarde. Aan de Juristenkrant gaf ze haar mening te kennen over de evolutie aan de balie. Mevrouw De Croo merkt op dat er tegenwoordig advocaten zijn van wie de vader slager is.

”Niks tegen beenhouwers, maar enfin, af en toe tonen ze toch dat ze geen manieren hebben, hé. Vroeger waren alle advocaten zonen en dochters van universitairen. Nu is dat niet meer zo. Tegelijkertijd stel ik vast dat de intermenselijke relaties aan de balie ruwer zijn geworden. Ik denk dat het ene met het andere te maken heeft.”

Geschrokken door de commotie rond haar uitspraken zegt Françoise Desguin nu dat ze geen oordeel wou vellen, maar alleen een vaststelling deed.
“Gaat het er in het parlement dan zoveel beter aan toe?”
Willy Verbust, de landsvoorzitter van de Bond der Beenhouwers, vindt de uitspraken betreurenswaardig.

”Zij zou beter eens kijken naar hoe het er in het parlement aan toe gaat. De vertegenwoordigers van ons land vliegen elkaar continu in de haren. Vroeger was het daar ook helemaal anders, er was meer diplomatiek overleg. De attitudes veranderen nu eenmaal, de mensen zijn mondiger geworden, maar dat is overal het geval.”
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 december 2015 om 16:19.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden