Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2017, 20:49   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik maak deze draad eigenlijk omwille van de Volvo draad.

Ze gaan van al hun modellen een hybride versie maken. Dat is uiteraard flauwekul. Porsche ea maken ook al van dergelijke dingen die 99% van de tijd op benzine of diesel rijden.

Ik zou hybrides met een te krachtige benzine/dieselmotor (max 40pk) gewoon als niet-elektrische auto's katalogeren.
Je moet niet zozeer kijken naar de grootte of kracht van de fossiele brandstofmotor, maar wel naar de autonomie van de batterij, ofte het aantal kilometers dat die kan doen.

Toch zijn kleinere batterijen ook niet zonder enig belang. Ze kunnen de remenergie recupereren en assisteren bij nuttige momenten, waardoor zuiniger gereden kan worden.

Ik heb al een paar keer gezegd dat ik op het punt stond om een mitsubishi outlander stekkerhybride te kopen.
Die wou ik 's nachts aan de stekker leggen, zodat als de batterij vol zou zijn, ik er toch een 60 km mee kon rijden.
De 2000 cc benzinemotor moest helpen bij langere afstanden, bij snelheden boven 55 per uur en bij het zwaardere werk (trekken van aanhanger).

Tuurlijk heb jij het over die wantoestanden die in de pers kwamen, met die extreme luxewagens.
Maar je hebt toch ook gelezen dat die er uit gebonjourd zijn. Uit het voordelig fiscaal statuut bedoel ik dan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden