Discussie: Joke Schauvliege
Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2009, 10:40   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat ze op vlak van Cultuur gaat doen. Ik ken ze niet zo goed, maar ben ik fout als ik zeg dat ze daar nog niet zoveel ervaring mee heeft? Op haar website vind ik vooral leefmilieu en ruimtelijke ordening terug als 'specialiteiten'?
Laten we eerlijk zijn, liever een minister die niets van cultuur kent en waarbij ">De Kunstenaars>" moeten bewijzen dat hun werken de mensen aanspreekt en dus zijn geld waard is, dan Bert den blijter.

Ik ken verschillende kunstenaars die nooit één cent hebben gevraagd of gekregen van de overheid, maar die schat rijk zijn geworden dankzij hun werk. Ik kan andere kunstenaars die zuiver op kosten van de overheid leven en waarvan nog geen enkel werk geld heeft opgebracht.

Het uitdelen van belastingsgeld voor idiote werken zoals het bouwwerk van houtafval voor het Vlaamse parlement is duidelijk voorbij met haar, zij zit meer heil in het ondersteunen van plaatselijk amateurtoneel, waar iedereen iets aan heeft en niet enkel de kunstenaar rijker van word zonder te moeten nadenken en werken.
En nu zal er misschien terug geld zijn voor de jeugdwerkingen.
Jantje is offline