Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2003, 13:15   #16
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Aparte tijden voor vrouwen in openbare zwembaden vind je overal en zijn niet specifiek voor de allochtone gemeenschap voorzien.
Dat gescheiden baden, dat vind je ook hier op de meeste plaatsen terug. Niet het gewone zwemmen al heb je daar ook nog steeds gescheiden kleedkamers.
Nu, ikzelf ga al jaren naar een familiesauna, de meeste mensen die ik erover spreek zien dat toch niet zitten, ik bedoel dan wel Vlamingen hé, uit eigen schaamte of omdat de partner dat niet ziet zitten dat zijn vrouw of man zich helemaal blootgeeft tussen een gemengd gezelschap.
Waarom denk je dat in subtropische zwembaden en sportkomplexen Sauna's en stoombaden gescheiden zijn of er badkledij (wat trouwens ongezond en onhygienisch is)
verplicht is? Volgens mij omdat de meeste vlamingen ook niet klaar zijn om gemengd te baden.

Ik begrijp dus eigenlijk je punt niet. Ben je er dan eerder voor te vinden dat men alles te allen tijde gemengd en in de baden dus ook naakt maakt omdat dat voor de de meeste allochtonen een iets groter probleem vormt dan voor de autochtonen? Ikzelf zou er geen problemen mee hebben maar ik behoor tot een minderheid wat dat betreft en vind het dus ook niet verantwoord dat men dergelijke investeringen doet ten voordele van deze minderheid enkel en alleen omdat een groot deel allochtone ook in de overgrote meerderheid zit die daar problemen mee heeft. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat, moest men dit complex openen zonder enige scheiding tussen man en vrouw er al snel protest zou komen. Oord van verderf, alles kan en mag, verlies van waarden en normen bevorderd door de overheid enz. Politiek gezien mag u dan ook eens raden uit welke hoek dit dan zou komen. Meest waarschijnlijk uit dezelfde hoek die ook het homohuwelijk of de cannabiswetgeving zo omschrijft.

Ik zou eerder voorstellen om tijdschema's voor dat complex op te stellen, zoals dat trouwens overal gebeurd. Een dag voor vrouwen, een dag voor mannen, een dag om in bad te gaan met kleding, een dag om in bad te gaan zonder kleding. Verdeling naar gelang de vraag zodat het niet de helft van de tijd leegstaat en er aan democratische prijzen toch in de buurt van een break-even punt komt wat betreft de uitbating.
Voor de rest zou ik al wreed kontent zijn indien de aanbestedingen correct gebeuren en er voor ons geld waar wordt verkregen t.o.v. de gangbare bedragen die enkel hoger kunnen liggen vanwege achterhaalde lastenboeken die nageleefd dienen te worden.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden