Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 19:22   #47
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik wilde er maar gewoon even op wijzen dat mensen sneller geneigd zullen zijn hun best te doen wanneer het om hun eigen geld gaat dan wanneer ze hoe dan ook hun maandelijks loon gestort krijgen.

Er moet hoe dan ook een afweging moeten worden gemaakt tussen het voortbestaan van het bedrijf en de gezondheid. Bij de ene zal de uitkomst van deze afweging anders uitvallen dan bij iemand anders.

Een werknemer in een kleine KMO die zijn werk graag doet, een toekomst in het bedrijf ziet, wil doorgroeien en geeft om zijn werk zou deze afweging echter eenzelfde uitkomst moeten geven dan wanneer hij die job als zelfstandige zou doen.

Bij hoeveel werknemers zou dit effectief het geval zijn?
Daar ben ik het niet mee eens.
Eerst een vooral uw woordgebruik "hun best te doen " impliceert dat u er van uitgaat dat het ziekteverlof lichtzinnig voorgeschreven is.
Maw u trekt de integriteit van de arts en de patient in twijfel.
De premisse is echter dat de werknemer arbeidsongeschikt is.
U reactie is principieel dezelfde dan die van de werkgever die meent dat de werknemer wel in staat is te werken, in tegenstelling tot de conclusie van een arts die wel de bevoegdheid heeft deze beoordeling te maken.
Er dient bijgevolg geen afweging tussen gezondheid en inkomsten genereren gemaakt te worden, ook niet in het geval van zelfstandige activiteit.
Doch, hier ligt het verschil; de werkgever gebruikt zijn positie om de werknemer onder druk te zetten. Dit is een hele andere situatie voor een zelfstandige.
En verstandige zelfstandige zal het doktersadvies opvolgen, wellicht iets sneller terug aan de slag gaan, om inkomsten te genereren. Deed ik zelf ook toen ik nog zelfstandig was.
De werknemer echter zal sowieso een offer moeten brengen; ofwel zijn gezondheid, ofwel zijn job/promotie/ bonus etc
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden