Los bericht bekijken
Oud 23 november 2017, 22:57   #45
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zijn enkel sossen die uw redenering slikken en verkondigen. De historische schuld van de sossen is een vaststaand feit net als hun misdaden.

Wel ik ben geen sos. Ik zou trouwens niet weten waarom.
Wat ik wel weet is dat mijn spaargeld van jaar tot jaar minder waard wordt.
En dat onze economie gesteund wordt op dergelijke manier dat de inflatie niet meer bij te houden is.
Wat ik ook met zekerheid weet is dat het heel plezant moet zijn onderzoek te doen naar de kiesintenties. Je duwt die micro onder de neus van een paar onnozel schapen op de Antwerpse Meir en die zijn zo in de wolken over een nieuw goedkoop aangekocht chinees jasje dat ze zich de koning te rijk voelen.
En als je dan vraagt voor wie ze gaan stemmen dan mag je u aan alles verwachten. Uiteraard zijn er tussen die al gehoord hebben van Dewever.
Maar vraag niet wie de eerste minister is want dan kan je U verwachten aan de gekste dingen. Piet Hein misschien? Stalin? Jezus van Nazareth?
Natuurlijk zijn ze tevreden met hun jasje.
Ze stemmen zelfs op Jan Breydel op dat ogenblik.
Feit is dat dat gratis geld op termijn niet zal helpen.
Als de chinees werkt aan 50 cent per uur dan komt op termijn die zelfde prijs hier ook naar boven en zal het internationaal kapitaal desnoods produceren in de oerwouden van Borneo. De open wereldhandel maakt ons eenvoudig kapot. En er is niks tegen te beginnen.
Waar zullen ze binnen een paar decennia het geld halen om hun goedkoop chinees jasje te kopen? Wij hebben inderdaad nog de machines nu.
Maar gaan ze binnenkort RMZ heffen op de robots? Vergeet het. Die zullen ook van het kapitaal zijn en het kapitaal betaald zo weinig mogelijk.
Momenteel worden wij meer dan ooit in het slaap gewiegd.
De werkelijkheid zal hard aankomen voor onze kleinkinderen.
Als de aardkloot binnen kort zelf niet naar de kloten is met alles er op en er aan.
Maar wij zijn slimmer.
Waar is dat feestje? Hier is dat feestje!
Als het geld van de mieren er ook doorgedraaid zal zijn zullen de magere jaren aanvangen. Dan blijft er niks meer om verder te feesten.
En de rijke basterds zullen op hun jachten ver op zee nog heel content zijn dat ze salade kunnen kweken die niet gepikt wordt door een hongerige meute. Want trôp is en blijft teveel.
Wij zullen onszelf wel de hemel in neuken.
Waar is dat feestje? Olé! We are the champions!
En we pakken wat we kunnen krijgen. Een slimme handelaar mag dat.
Werk maar Peter tot uw 75 voor uw appeltje voor de dorst dat wel vroegtijdig van de boom zal vallen want de maden zitten er in.
We hebben nog nooit zoveel universitairen gehad maar ook nog nooit zoveel domme kloten die denken dat de gebraden kippen hen in de mond zullen vliegen. Zonder veel te werken natuurlijk.
Met discussies over de stelling van Pythagoras komen er geen patatten op ons bord.
Maar feitelijk is het triestig. Nogmaals dus.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 november 2017 om 23:12.
werkman is offline   Met citaat antwoorden