Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2013, 21:49   #27
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als je communist bent, ben je aan het verkeerde adres.
Bahaha. In tegendeel. Ik veracht communisme. Ik ben een fervent voorstander van persoonlijke eigendom. Maar door gebruik of bewoning. Niet door een papiertje te kopen, een hek te plaatsten en de absurde regelgeving en bekrachtiging van de Staat te gebruiken om een bron van welvaart uit gebruik te houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als je de grond gekocht hebt, is het jouw recht om erover te beschikken zoals je dat wil. Punt aan de lijn.
Neen, dat is het niet. Alles wat jij koopt is een stukje papier dat de Staat ratificeert als 'eigendomsakte'. Als jij op land werkt, dan bezit je het. Als jij op land bouwt, dan bezit je het. Als jij op land woont, dan bezit jij het. Maar met jouw hekje of eigendomsakte, daar lach ik eens goed mee. En moest het niet voor het bestaan van de wet zijn, dan lachte menig persoon mee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als een overheid die grond in beslag neemt, is dat inderdaad even immoreel als wat nu in Cyprus gebeurt.
Dat is land uit gebruik houden ook, of dat nu privé gebeurt of via de trukken van de Staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Trouwens de meeste landbouwgrond blijft niet onbewerkt/ongebruikt.
Neen, inderdaad. Maar wie bezit de gebruikte grond? Onverbeterde grond uithuren aan iemand die hem verbeterd en dan een deel van zijn arbeid aan jou moet geven is een al even absurd concept. Het enige rationele eigendomsconcept is dat van 'homesteading'; bezit door het arbeiden op of bewonen van land. Niet door het verhandelen van wat papieren.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden