Los bericht bekijken
Oud 10 september 2017, 14:35   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard et voila...daar zijn ze er al mee...

...de "bondgenoten" van de Franse poging tot inbraak in het Belgische acquisitieprogramma...

PS-politicus Flahaut (ex Minister van Defensie) steunt met deze column het Franse voorstel tot "samenwerking"...

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...on-898305.html

Ik begon me weer dik te maken totdat lectuur van dit stukje een belangrijk standpunt naar boven bracht....
.....moet Belgie alleen dergelijk materiaal aankopen (en uitbaten)?

awel....kijk eens aan,ikzelf meen al lang van niet....

Inderdaad,als we "Europees" zouden willen denken,dan moeten we de oude "NATO"-denkwijze van elke land draagt apart bij aan de gezamelijke opdracht achter ons laten en overgaan tot ,"We regelen SAMEN bepaalde defensie-aspecten"...

Want,geef toe,totnogtoe komt het altijd neer op "We bellen de Amerikanen",en nadien zijn we dan wat "boosjes" op de Amerikanen omdat ze bepaalde klus grotendeels klaren en ons er bij nemen als "nuttige idioten"...


Dat zou dan wel impliceren dat niet "Parijs" of "Washington" of zelfs niet "Brussel" de modaliteiten bepaalt maar een echt EUROPEES defensieorgaan..

Daarom ,uiteindelijk,nog steeds mijn wantrouwen in het Franse spelletje...,ik had dan liever een gezamelijk Duits/Frans/Italiaans (bvb) schrijven gezien aan de Belgische overheid...
Daarom,uiteindelijk,mijn hoop dat de Belgische volksvertegenwoordiging eens NIEt zal "kissebissen" maar gezamelijk "Het Volk" zal vertegenwoordigen in deze.

En nog eens,geen verwijt aan de Minister van Defensie en mil.be,maar de paaltjes lijken verzet te worden sedert het lanceren van de offerteaanvraag...

De voorliggende prijzen kunnen een aanmoediging vormen tot bespiegeling
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 september 2017 om 14:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden