Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2017, 13:39   #20
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Pech dan want zo werkt het hangmatten systeem hier niet. 954 euro per maand in de hand, belastingvrij en ze kunnen een alleenstaande niet zomaar uitsluiten. Maar ik doe mijn best hoor! Ik ga naar de oproepen van de VDAB. Maar kan ik er aan doen dat ze bij het eerste gesprek mij al een verwaande egoïst en luierik vinden en mij niet willen aanwerven Ik geef als startloon dat ik gedachten heb nochtans maar een klein 3500 euro en bedrijfswagen op (niet overdrijven, want als je 5000 of meer zegt nemen ze niet serieus). Ter info : laatste gesprek met een heel groot bedrijf (ze zeggen 5500 mensen in dienst) : ongeveer 1900 euro bruto/maand. Die heb ik toch eens flink uitgelachen. Om in regen, wind en in de zomer in bakkende zon ergens 8 uur uw kloten te gaan afdraaien. Neen dank u, ik behoor niet tot hun 5500 zotten die ze in dienst zouden hebben. Mijn verder gesprek was dan ook niet positief en ze bedankten mij voor de belangstelling in hun vacatures, maar toch niet aangeworven (oef). Weer een tijd door de RVA gerust gelaten.

Dus het systeem is momenteel : elke maand mijn dotatie en op het einde van de rit ook nog een pensioen. En zolang dit zo blijft zal ik een adres in België blijven hebben (een studio met tafel, bed en een stoel, kost 150 euro/maand). En nog enkele jaren en ze zullen mij zelfs niet meer oproepen maar verdwijn ik ergens in de statistieken. Dank u werkend plebs om veel belastingen te betalen zodat de staat mijn maandelijkse dotatie kan blijven storten.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden