Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2017, 09:40   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Interessante bijdrage van BWarrior.

Ik zie dat BWarrior het op academisch gebied verder gebracht heeft dan BDW.
Om een groot aantal NVA-boegbeelden te situeren.....Toen ik Elke Sleurs de eerst ekeer op TV zag deed deed dat bij mij een belletje rinkelen. Geboren Gentse, met een Limburgse tongval???? FF googlen was voldoende om te achterhalen hoe de vork in de stel zat. Besluit: mijn gevoel dat ik tientallen jaren gleden kreeg tijdens mijn eerste uitstap met de VU naar het zangfeest was duidelijk correct: om er echt bij te horen (VU, en nu NVA) moet ge van zwarte (volksverrader) komaf zijn. Een enkeling als Zuhal Demir bevestigt de regel.

Wat Belgische fictie betreft: als ik zie wat jongeren in het Vlaams onderwijs niet leren over het verleden van onze streken, verbaast het mij niks meer dat ze in de val van de volksmisleiders trappen
.
Bij de lessen geschiedenis was het duidelijk te merken dat ze vanaf het Ontstaan van Belgie op eieren begonnen te lopen. Het was strak vasthouden aan de feiten en duiding was strikt verboden.

Wat betreft het geciteerde artikel.

http://www.marx.be/nl/content/het-vl...is-feit-fictie

Ik zou het eens goed moeten lezen, maar wat mij toch opvalt is dat hij te laat vertrekt. Onze geschiedenis begint eigenlijk in 855 toen het Karolingische rijk werd onderverdeel en Lotharingen (Vlaanderen zat daar niet bij) ontstond. Die regio is daarna de regio bij uitstek geworden waar grootmachten hun oorlogen kwamen uitvechten.
Het is echter ook zo dat Vlaanderen eigenlijk Frans grondgebied was en Brabant en Limburg eerder onder Duitse invloedssfeer stonden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden