Discussie: Stratego (1): N-VA
Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2008, 00:52   #28
centrist
Burger
 
centrist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2008
Locatie: verweg
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De vraag van daar ergens rond 21 september is of ze verder zullen de regering blijven steunen. In het negatieve geval, kunnen ze achterover leunen en zien het het verder gaat. In het postitieve geval (wat ik niet verwacht, zie verder) wordt er verder onderhandeld over de staatshervorming enz.
Je lijkt te opteren voor een strategie van "wait-and-see, we stemmen op 21 september over wat er op tafel ligt". Dat is natuurlijk een zeer democratische manier van aan politiek doen, maar het lijkt me een beetje naief.

Politiek bedrijven is vooruitkijken, en plannen maken. We zitten momenteel in het wereldkampioenschap schaken, en niemand kan zich veroorloven om de dingen rustig op z'n beloop te laten. Want je kan er donder op zeggen dat Franstalige partijen nog steeds aan het manoevreren zijn om het kartel op te blazen. Zij hebben al meerdere keren laten zien dat ze de Vlamingen erg gemakkelijk slaag geven als het aankomt op taktiek. Denk maar aan de (korte) BHV crisis in mei. Dat het kartel die Franstalige zet toen niet zag aankomen, en er geen verhaal tegen had, getuigde van strategisch amateurisme. Ik hoop dat ze dat niet nog eens laten gebeuren, en dat het het kartel is dat in september met een paar konijnen uit de hoed kan komen.
__________________
Ik ben radikaal centrist, en absoluut relativist.
centrist is offline   Met citaat antwoorden