Los bericht bekijken
Oud 27 november 2017, 10:05   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...maar ik had het niet zozeer over gevaren
Ik had het over het feit dat de mens toch nog steeds de behoefte heeft om zich onvervangbaar te voelen... en dat is hij niet
Alles en iedereen is vervangbaar.

Citaat:

awel ...ik zie die beperkingen niet
Natuurlijk zie ik ze wel in de zever die nu aan de man wordt gebracht en in de beperking die we er misschien zelf gaan inbouwen
Alles heeft beperkingen. Ja zelfs ons helaal heeft zijn grenzen en beperkingen.
Het is dwaas te denken dat iets geen grenzen en beperkingen heeft.
Citaat:

...daar zit uw naïviteit dus
Ai is veel meer dan dat... het betekent dat er geen programma's meer geschreven zouden moeten worden dat het systeem dat zelf doet en leert vanuit zijn ervaringen en zich verbetert
Natuurlijk kan men machines bouwen die uit hun eigen fouten en ervaringen leren.
Natuurlijk kan men machines maken die zelf nieuwe programmas schrijven.


Citaat:
Citaat:
En dit alles heeft een energiebron nodig om te kunnen werken.
uiteraard... ik onken dit toch niet
alleen is een machine, zelfs het domste, ( nu al ) 1000x efficiënter

Kijk, vandaag gebruikt men AI om toegangen tot gebouwen en installatie te bewaken.
In sommige gevallen gebruikt men gezichtsherkenning en is er zelfs een verouderingsaanpassing ingebouwd.
Tegelijk gebruikt men een toezichthouden programma op de internetactieviteiten en computer van van het aanwezige personeel.
Sommige acties zijn niet toegelaten met behulp van programmas, sommige acties zetten direct alarmbel in werking, andere veroorzaken direct een noodingreep door de beveiligingsmachine.
De machine kan hierdoor zichzelf beveiligen tegen ingrepen door de mens.
Ja, de machine kan zelf bepalen wie nog toegang krijgt tot wat en tot welke plaatsen.
Maar de machine kan ook zelf bepalen welke acties er worden ondernomen tegen welk gevaar.
De machine schrijft immers zelf de programmas die nodig zijn om dergelijke zaken te kunnen doen.



Citaat:
... op dat vlak zit ge met net hetzelfde probleem als bij mensen


dat is een mogelijk doomscenario...maar dan ga je ze al verdomd menselijke trekjes toekennen als elke andere logische reden om zoiets te doen zou ontbreken
...nu ja dat hebben we zelf een beetje in de hand
Het is geen menselijk trekje, maar de wet op overleven.
En ja, als je logisch redeneerd, kom je tot de vaststelling dat de mens het enige vijand is die de machine heeft.

Citaat:
Ik zie het eerder richting symbiose en integreren.
Misschien gaan we eerder richting cyborg ( we wenden nu ook reeds elke technische mogelijkheid aan om onze fysieke euvels te overwinnen ) en maken we misschien wel deel uit van een groot frame
Zijn ze allang mee bezig
Jantje is offline   Met citaat antwoorden