Los bericht bekijken
Oud 5 december 2017, 23:05   #78
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Alles en iedereen is vervangbaar.


Alles heeft beperkingen. Ja zelfs ons helaal heeft zijn grenzen en beperkingen.
Het is dwaas te denken dat iets geen grenzen en beperkingen heeft.

Natuurlijk kan men machines bouwen die uit hun eigen fouten en ervaringen leren.
Natuurlijk kan men machines maken die zelf nieuwe programmas schrijven.





Kijk, vandaag gebruikt men AI om toegangen tot gebouwen en installatie te bewaken.
In sommige gevallen gebruikt men gezichtsherkenning en is er zelfs een verouderingsaanpassing ingebouwd.
Tegelijk gebruikt men een toezichthouden programma op de internetactieviteiten en computer van van het aanwezige personeel.
Sommige acties zijn niet toegelaten met behulp van programmas, sommige acties zetten direct alarmbel in werking, andere veroorzaken direct een noodingreep door de beveiligingsmachine.
De machine kan hierdoor zichzelf beveiligen tegen ingrepen door de mens.
Ja, de machine kan zelf bepalen wie nog toegang krijgt tot wat en tot welke plaatsen.
Maar de machine kan ook zelf bepalen welke acties er worden ondernomen tegen welk gevaar.
De machine schrijft immers zelf de programmas die nodig zijn om dergelijke zaken te kunnen doen.




Het is geen menselijk trekje, maar de wet op overleven.
En ja, als je logisch redeneerd, kom je tot de vaststelling dat de mens het enige vijand is die de machine heeft.


Zijn ze allang mee bezig
pfff wat een post
Ik zie niet meteen in waar te reageren.. daar je niet meteen tegen iets ingaat doch ontbreekt de reactie op de essentie van wat ik zei dat ik de indruk krijg ( daarom is het niet ) dat ge steeds blijft redeneren vanuit een optiek dat het allemaal maar niks wordt zonder enig menselijke inbreng

Op het onderlijnde had ik nog wel een opmerking
Er stond iets van 'als elke logische redenering daartoe zou ontbreken'... en gij begint over overleven ed
praha is offline   Met citaat antwoorden